Så ökar du ditt resultat med konverterings-optimering

IHM Business School och Ehandel Academy har tillsammans tagit fram Crash Coursen Ecom Konverteringsoptimering, en kompetens som är mycket relevant för dagens företag. Sophia Båge som är kursansvarig berättar mer om det nya samarbetet och 3-dagarskursen här.  

VAD INNEBÄR KONVERTERINGSOPTIMERING?

- Egentligen är tillväxtoptimering ett bättre ord än konverteringsoptimering eftersom vi är ute efter Business Growth. Om man bara fokuserar på konvertering och konverteringsgrad blir det lätt kortsiktiga nyckeltal man fokuserar på och optimerar. Om vi enbart vill öka konverteringsgraden skulle vi ju kunna sänka priset med 50 procent, eller säga allt för en hundralapp. Fler människor skulle såklart köpa och vår konverteringsgrad skulle öka, men vi skulle knappast växa som företag med en sådan strategi.

Läs mer om Crash Coursen Ecom Konverteringsoptimering.

Annons

 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!