Så ska Amazon-utmanaren maxa sin försäljning – tar in 20 miljoner

"Tar oss till lönsamhet".

Sweden Buyersclub är en svensk marknadsplats, där man kan hitta allt från trädgårdsmöbler till, rengöringsmedel, husdjurstillbehör, teknikprylar och leksaker. Sajten för direkt tankarna till Amazon, men i en svensk miniatyrversion.

Nu genomför Buyers Club en nyemission på 20 miljoner kronor och noterar samtidigt marknadsplatsens aktie på First North. Det framgår av en nativeartikel från företaget, som man har skickat ut till medier.

Annons

Bland investerarna återfinns investerarnamn, såsom Richard Båge, Rustan Panday, Daniel Soussan och Dan Castillo, framgår det. Nu uppges målet vara att tiofaldiga omsättningen till 2025. Ja, det utlovas minst sagt mycket i nativeartikeln.

Under årets första kvartal ska bolaget även ha fördubblat sin omsättning. När Ehandel tittar på omsättningen, via Allabolag.se, så noterar vi att den uppgick till 20,3 miljoner kronor 2020, mot 13,2 miljoner året innan. På resultatsidan är det dock inte så muntert. 2020 landade resultatet efter finansnetto på -10,2 miljoner.

Nuvarande emissionen tar bolaget till lönsamhet och målet för 2025 är att nå 300 miljoner kronor i omsättning och 50 miljoner kronor i medlemsintäkter, kommenterar bolagets vd Emil Henriksson, i nativeartikeln.

"Stark kombination"

Företaget använder sig nämligen av ett upplägg där kunderna kan bli så kallade Plus-medlemmar, mot en månadsavgift. Och genom medlemskapet får kunden tillgång till rabatter, kampanjer och prispressade produkter. Prenumerationen kostar 69 kronor i månaden.

Vi har nått hit tack vare vårt värdeerbjudande, där vi lyckats kombinera upplevelsen hos en nischad e-handel med eget lager och det gränslösa utbudet hos marknadsplatser, samtidigt som automatiska och smarta bulkinköp möjliggör, i många fall, oslagbara priser, hävdar vd:n.

Annons