Så ska Elon boosta sina varumärken – tar in proffs

"Känns otroligt bra".

Vitvaruaktören Elon känner som många handlare av den vikande marknaden. Företaget verkar dock satsa sig igenom de ekonomiskt tuffare tiderna. Bolaget har bland annat satsat mer på egna varumärken och nu rekryterar man nya krafter.

Elon Group förstärker nu marknadsteamet med Daniel Filipsson som Head of Brands & Portfolio Strategy och Johan Arvidsson som Content Manager.

Annons

Det känns otroligt bra att få med Daniel och Johan i marknadsteamet, säger Elons CMO Christian Dahlborg i en kommentar.

Daniel Filipsson har via extern byrå arbetat med Elon i de senaste årens utveckling av bolagets varumärken. Han kommer nu att ta “ett övergripande ansvar för hur denna utveckling ska fortskrida”.

Johan Arvidsson har en bakgrund inom kommunikationsbranschen med närmare 20 år i journalistiska roller från både tidning och TV.

De bidrar båda med kunskap, erfarenhet och energi vilket jag är säker på kommer att bidra till att förflytta Elon mot nya positioner, säger Christian Dahlborg.

Annons