Så ska modeprofilen lyfta sportmärket: ”Stor förändringsresa”

2021 blev historiskt för bolaget.

Röhnisch och majoritetsägaren Creades har rekryterat en ny styrelseordförande i Stina Westerstad. Stina är en mycket välkänd profil i modebranschen med en bakgrund som bland annat global inköpschef på H&M och managing director på Afound. Idag arbetar hon som VD för BabyBjörn.

Röhnisch har verkligen varit på frammarsch den senaste tiden och det känns lockande både att få arbeta med sport och med ett genuint varumärke som uteslutande vänder sig till kvinnor. Jag ser fram emot att ta vid arbetet med det starka teamet och bidra på tillväxtresan framåt, säger Stina Westerstad i ett pressmeddelande.

Annons

Röhnisch är ett anrikt svenskt varumärke med rötterna i gymnastik som grundades redan 1945. Sedan dess har företaget vuxit till ett väletablerat sportvarumärke för kvinnor, av kvinnor. 2021 blev det bästa året i bolagets historia då omsättningen ökade med 25 procent samtidigt som bolaget uppvisade en kraftigt ökad vinst.

Vi har varit på en stor förändringsresa de senaste två åren och fortsätter att se resultatet av vårt hårda arbete, såväl i tillväxt som i en lyckad varumärkespositionering. Att vid denna tidpunkt få in Stina känns fantastiskt, säger Emma Stjernlöf, VD för Röhnisch.

I samband med detta kliver Susanna Campbell av efter sex framgångsrika år på ordförandeposten.

När Susanna nu går vidare kan vi konstatera att hon har varit mycket värdefull för såväl styrelse som bolag och vi är tacksamma för den tid, kunskap och energi som hon bidragit med. Det känns väldigt roligt att kunna presentera Stina Westerstad med sin gedigna kunskap som ny ordförande. Vi har jobbat målmedvetet med att skapa förutsättningar för god tillväxt för Röhnisch och nu tar vi nästa viktiga kliv på den resan, säger Erik Törnberg, Creades.

Annons