Det var i torsdags som anstormningen av kunder till lanseringen av Linda-Marie Assergårds nionde kollektion blev för mycket. Kunder möttes av felmeddelanden och influencern sjÀlv skrev att kassan kollapsat under trycket.
Men enligt Ellos var det inte enbart kundernas intresse som orsakade stoppet. E-handlaren uppger att lanseringen olyckligt krockade med ett planerat tekniskt underhållsarbete.
Sofia Ekensten, varumÀrkesdirektör på Ellos, förklarar:
Lanseringen sammanföll med en brandvÀggsuppdatering av sajten som låg nere en kort stund men som snabbt fungerade som vanligt igen.
Oavsett den tekniska orsaken till problemen råder det inga tvivel om att samarbetet ses som en framgång från företagets sida. Intresset för plaggen, som sålde slut på timmar, beskrivs som "fantastiskt".
Ellos samarbete med Linda-Marie Àr en succé och det Àr fantastiskt att se det stora intresset för den nya kollektionen, sÀger Sofia Ekensten.
Succén Àr så pass tydlig att Ellos redan nu bekrÀftar att kunderna kan vÀnta sig mer. Planeringen för en till kollektion tillsammans med Linda-Marie Assergård Àr redan påbörjad och vÀntas lanseras nÀsta år.
Givet framgången ser vi fram emot ett fortsatt samarbete med Linda-Marie kring en tionde kollektion under nÀsta år, avslutar Sofia Ekensten.