Omsättningen landade på 102,3 miljoner kronor, en ökning med 14,8 procent jämfört med föregående års 89,1 miljoner kronor.
Men trots den ökade försäljningen redovisar bolaget ett negativt nettoresultat på -11,7 miljoner kronor. Det är en ökad förlust med 22,2 procent från året innan, då resultatet var -9,6 miljoner kronor.
Bolaget, som är ett helägt dotterbolag till Åhléns AB, har varit i en expansionsfas. Under föregående räkenskapsår öppnades fyra nya butiker och ytterligare en slog upp dörrarna i maj 2024. Det totala antalet butiker är nu uppe i tio, vid sidan av en växande onlineförsäljning. I augusti 2024 bytte Designtorget även plattform för sin e-handel.
Den negativa utvecklingen på sista raden har tärt på bolagets finanser. Det egna kapitalet har minskat med 94,4 procent, från 5 miljoner kronor till endast 281 000 kronor.
För att stärka bolagets ställning har ägaren Åhléns AB gått in med ett ovillkorat aktieägartillskott på 7 miljoner kronor under året.
I förvaltningsberättelsen pekar ledningen på flera orsaker till resultatet. Man lyfter fram att verksamhetsåret fortsatt var påverkat av lågkonjunkturen. Dessutom nämns att konkursen för Hövding AB i december 2023, vars produkter varit viktiga för sortimentet, har fortsatt att påverka omsättningen negativt även under detta räkenskapsår.
LÄS ÄVEN: Hövding i konkurs - trots att stoppet rivs upp
Trots de ekonomiska utmaningarna ser Designtorget positivt på framtiden. Företaget förväntar sig att försäljningstillväxten kommer att öka, både online och i de fysiska butikerna, främst driven av de butiker som öppnades under 2023 och 2024.