Skinande tillväxt för e-handlaren – men vinsten backar: ”Fungerar”

Koreansk hudvård går hem i de svenska stugorna.

Glowid skiner och glänser. Den hudvårdsnischade e-handeln ökade sin omsättning till 81,5 miljoner kronor i fjol, från 59,5 miljoner året innan.

Resultatet landade på uppåt 7 miljoner kronor, jämfört med 8,8 miljoner 2021. Det rapporterar Breakit. Tillväxten är alltså fortsatt stark, medan vinsten backar något.

Annons

Sedan januari i år har vi växt med drygt 35 procent per månad, jämfört med samma månader förra året, säger grundaren och vd:n Cecilia Ortmark Söder till sajten och fortsätter:

Vi har rimliga priser och en lojal kundkrets med ett starkt community. Man vet att våra produkter fungerar och jag tror att många satsar på att köpa det som de vet är bra.

Glowid säljer hudvård från olika koreanska hudvårdsmärken. Hon förfördes av koreansk hudvård efter att ha bott i Sydkoreas huvudstad Seoul, under några år.

LÄS ÄVEN: Hennes e-handel omsätter nu 60 miljoner: “Otroligt nöjda”

De flesta kunderna finns i dag i Sverige, men framöver ska e-handeln fokusera än mer på de övriga nordiska marknaderna. I nuläget kommer bolaget inte ta in mer kapital. Cecilia Ortmark Söder äger Glowid tillsammans med sin man, som numera också jobbar heltid med företaget.

Annons