Ägaren Matas har släppt sina siffror för deras Q2 vilket innebär att Kicks försäljning under det tredje kvartal avslöjas. För perioden juli-september så ska skönhetsjätten vuxit med 5,7 procent och e-handeln sägs samtidig gå riktigt bra.
Vår strategi att utveckla ett bredare och djupare erbjudande, samt investera i tillväxt, ger effekt i alla kanaler. Vårt mål att etablera Kicks som en total skönhetsdestination, med ett attraktivt sortiment kombinerat med rådgivning och expertis ligger fast, och vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa med fokus på kundernas behov och preferenser, säger Carola Lundell, vd på Kicks, i en kommentar.
Kicks omsättning landade på cirka 1,07 miljarder kronor för perioden juli-september (702 MDKK under Matas Q2).
Hur stor andel står e-handeln för nu?
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel