Släppet kraschade Bubblerooms kassa: ”Nytt försäljningsrekord”

"E-handelsteamet är på tårna från första sekund".

Idag släpper modeinfluencern Lovisa Wallin, även känd som Lojsan, sin första egendesignade kollektion. Den har hon har tagit fram för e-handelsföretaget Bubbleroom som just nu får kämpa med en något slöare sajt.

LÄS ÄVEN: Bubbleroom går ut i Europa: “Vi är redo att växla upp”

Annons

Klockan tio idag släpptes de som hade skrivit upp sig på VIP-listan in, för att kunna shoppa kollektionen på förhand. Cirka femton minuter efter lanseringen började sajten att tugga i en allt slöare fart och samtidigt meddelade Lovisa, på Instagram, att företaget har tekniska problem med kassan.

För er som har problem med att betala, det är så högt tryck så betalningen kraschar. Men håll ut och försök igen. Bubbleroom jobbar stenhårt för att få det att funka, men det är som sagt högt tryck.

När vi kikar på kollektionen en timme senare är större delen av produkterna slutsålda. Men samarbetet sades vara en succé redan i tisdags när rekordmånga skrev upp sig på VIP-listan.

Vi har en ökning på över 100 procent gällande antalet kunder som skrivit upp sig till VIP-lanseringen idag, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom, till Influens.se och förklarar:

Vi kan tyvärr inte ge några exakta siffror, men andelen är över 100 procent fler än förra rekordet gällande andelen kunder som signar upp inför ett samarbetssläpp.

Eftersom det var rekordmånga väntandes på VIP-shoppingen, förberedde ni er på något sätt för att sajten inte ska krascha? 

Vi har förberett oss med betydligt mer kapacitet än en normal försäljningsdag, och e-handelsteamet är på tårna från första sekund.

Hur ser läget ut just nu? 

Annons

Sajten har varit under hård belastning, det har periodvis varit något längre svarstider vilket kan upplevas som att sajten kraschat. Men vi har säkerställt att transaktionerna gått igenom löpande, säger Ville och tillägger:

Vi kommer att slå de tidigare rekorden i samband med designsamarbeten. Vi är på väg mot ett nytt försäljningsrekord.

Lovisa är stolt över sin kollektion, glad över att den äntligen är live och överväldigad av all positiv respons, uttrycker hon på sociala medier. Men hur taggade är Bubbleroom-teamet egentligen inför det här släppet? 

Fantastiskt! Vårt team på marknad har arbetat intensivt med lanseringen de senaste veckorna och de flesta var på plats i Stockholm igår när Lovisa Wallin bjöd sina närmaste vänner på lanseringsfest. Vi hade fyra fantastiska modeller som visade upp kläderna och hennes vänner tog mer eller mindre med sig hela kollektionen hem. Nya favoriter i garderoben, sades det, säger Ville Kangasmuukko Nordström och fortsätter:

Det är också anledningen att jag tar intervjun, hela marknadsteamet får vila upp sig efter gårdagen och ladda till släppet av kollektionen idag klockan 12. Stort tack till våra engagerade medarbetare som fortsätter göra skillnaden, som gör skillnaden.

Annons