Slog 150 000 på ”kärlekspaket” – kunderna fick åka limousine

Försäljningen i e-handeln ökade 30 procent.

Fälgexperten och e-handlaren ABS Wheels ville göra något annorlunda på Alla hjärtans dag, så de släppte loss kreativiteten och satsade på att ta fram ett par unika fälgar dagen till ära.

LÄS ÄVEN: Tatuerade sig för nya fälgar – brudklänningen täcker inte loggan

Annons

Företaget lanserade fälgar prydda av röda hjärtan, som specialtillverkas efter beställning till köparens bilmodell.

Men det är inte allt. ABS Wheels slog på stora trumman och gjorde köpet till en romantisk upplevelse. Den som beställde det så kallade "kärlekspaketet" fick dessutom choklad, vin och en åktur för två i en exklusiv Hummer-limousine på köpet.

Vi fick mycket bra respons i form av kärleksfulla kommentarer på sociala medier, från både män och kvinnor i alla åldrar, säger Andie Lahdo, vd på ABS Wheels, till Ehandel.

Vi har fått nästan 700 kommentarer och flera delningar på Facebook, samt över 800 gillningar och nära 100 kommentarer på Instagram. Vi har även fått tonvis med mail och förfrågningar.

Möjligheten till beställning av ABS Love-fälgarna var begränsad till högtiden, men 16 stycken hjärtformade fälgar har fått äran att pryda ett par bilar i vårt avlånga land. Totalt sålde ABS Wheels "kärkleksfälgar" för 156 000 kronor.

Det gick kanonbra, vi sålde 16 stycken fälgar av den exklusiva Alla hjärtans dag-serien som smids och görs per beställning, säger Andie Lahdo.

Bortsett från det så sålde vi 30 procent mer via e-handeln under Alla hjärtans dag, jämfört med en ordinarie dag. Just den här kampanjen har känts extra kul, då vi har testat något nytt.

Annons
Annons