Stacky’s veganska kvadrater rullar in hos B2B-jätte: ”Rätt i tiden”

"Efterfrågan på svenskproducerad tillsatsfri mat ökar".

Svenska Stacky’s, som tillverkar växtbaserade produkter för matlagning, har sedan lanseringen i fjol satsat stort på försäljning direkt till konsument via egen e-handel. Sedan dess ska över sju ton veganska kvadrater ha skickats ut till brevlådor runt om i landet.

Men man har även breddat sin försäljning med grossister, offentlig sektor och restauranger. Nu tillgängliggör man sina produkter för ännu fler restaurangkunder efter att ha slutat ett nytt avtal med Menigo. En av Sveriges största matdistributörer inom privata och offentliga verksamheter.

Annons

Tillsammans med Menigo säkrar vi upp våra försäljningskanaler och når nu alla kunder. Särskilt kul är det att en stor kommun nere i Skåne lägger sin första order samma vecka som Stacky’s lanseras, säger Mårten Göthberg, försäljningschef på Stacky’s.

Stacky's erbjuder idag en produkt som kommer i två olika former. Antingen i en kvadratisk skiva eller som färs, och är gjord på havre, svarta bönor, morot, gul lök, kikärtsmjöl, rapsolja samt kryddpasta. Den kommer även i tre olika smaksättningar.

Efterfrågan på svenskproducerad tillsatsfri mat ökar mer och mer bland våra kunder, därför är det viktigt och rätt i tiden för oss att kunna erbjuda Stacky’s produktfamilj, säger Mikael Berg, KAM på Menigo.

Annons