Initiativet, som drivs av E-commerce Recruit, syftar till att uppmärksamma de individer som driver utvecklingen inom den svenska e-handeln.
E-star Awards är vår hyllning till människorna bakom siffrorna. Framgång kommer från individerna som vågar ta ansvar, utmana och att göra det lilla extra, säger Jonny Rosengren, Marknadschef på E-commerce Recruit, i en kommentar.
Vinnarna utses genom en kombination av en jurybedömning och omröstning från branschen.
Vinnarna i E-star Awards 2025 är:
Årets E-commerce Manager: Robin Salazar, från Björn Borg, för att ha transformerat sitt bolags e-handel till en global tillväxtmotor genom strategi och datadrivna beslut.
Årets Drivkraft Hållbarhet: Rachel Gustafsson, från Stadium, för sitt arbete med att implementera strukturer för klimatberäkningar, ESG och cirkulära initiativ.
Årets Digitala Marknadsstjärna: Fedja Porobic, e-handelsentreprenör och marknadsförare, för sin förmåga att kombinera teknisk förståelse med kreativitet för att skapa tillväxt.
Årets Inspiratör / Kunskapsspridare: Sara Öhman som har utbildat över 10 000 personer inom digital marknadsföring, med fokus på hur AI kan höja kvaliteten.
Årets Rising Star: Jessica Dersén & Karin Svensson från All I Am Beauty. Duon har under året fördubblat omsättningen med bibehållen lönsamhet genom en tydlig marknadsstrategi och sortimentsutveckling.
Årets E-handelsprestation: Jonna Gustafsson från Essnce. På tre år har hon byggt ett varumärke som omsätter över 100 miljoner kronor med lönsamhet, genom att förena kreativitet med ett starkt community.
LÄS ÄVEN: Tuffa beslut, magkänsla och ”professional fakers” – VD-trion om vägen till lönsamhet