Tar plats i Intersports styrelse: ”Branschen genomgår ett stålbad”

Ska hjälpa kedjan att utveckla sin omnikanal.

Sportkedjan Intersport värvar Ebba Kilman som ny medlem till styrelsen. Sedan innan har hon jobbat som vd på mediebyrån Vizeum, affärsområdeschef på Google och byråchef på kommunikationsbyrån Abby Priest.

Jag är mycket hedrad över uppdraget och är glad och stolt över att Intersports ägare och ledning tror att min genuina passion för att transformera och framtidssäkra traditionella affärsmodeller kan göra skillnad, säger Ebba Kilman, i ett pressmeddelande.

Annons

Hennes uppgift kommer framför allt bli att utveckla Intersports omnikanal. Kedjan har till exempel satsat på att göra sina butiker digitala, som vi skrev om senast i mars.

LÄS ÄVEN: Intersport: ”Ska aldrig behöva säga nej till en affär”

Retailbranschen genomgår ett stålbad där endast de snabbaste och starkaste kommer att överleva. Intersport är ett fantastiskt varumärke och den nya ledningen med Marcus i spetsen och den väldigt kompetenta styrelsen jag nu får chans att arbeta med gör att jag tror väldigt mycket på bolaget, fortsätter hon.

Intersports vd, Marcus Wibergh, säger att han är mycket stolt och glad över att ha Ebba ombord.

Ebbas erfarenhet inom marknadsföring, innovativ affärsutveckling och sambandet mellan digital handel och traditionella affärsmodeller blir ovärderlig, säger han.

Annons