Tiden är inne för klockhandlaren – tar in delägare: ”Stora visioner”

"Kommer att lyckas tillsammans".

Mockberg är e-handlaren, grundad 2015, som säljer damklockor och smycken för mellan 500 och 2 000 kronor. Nu tar bolaget in Fedja Porobic som delägare, enligt ett pressmeddelande.

Han driver Porobic Group som är en webb- och digitalbyrå som hjälper e-handlare med allt från e-postmarknadsföring till kundanskaffning, via sociala medier och influencers.

Annons

Byrån började att samarbeta med Mockberg i juli förra året – och som delägare ska byrån utveckla klock- och smyckeshandlaren till ett internationellt e-handelsbolag, framgår det.

Vi har stora visioner och tillsammans är jag övertygad om att vi kommer att lyckas. Mockberg har under många år varit duktiga på varumärke och att designa riktigt fina produkter. Fedja är den sista pusselbiten som behövs för att allt fler personer ska upptäcka och handla av oss på nätet, kommenterar Elvira Eriksson, grundare och designer på Mockberg.

Under pandemin dalade Mockbergs omsättning kraftigt till 10,7 miljoner kronor under 2020, från 17,3 miljoner året innan. Men i fjol uppges intäkterna ha tredubblats.

Elvira är en av de mest passionerade och kreativa entreprenörerna jag träffat som brinner för att tillverka hållbara, trendiga och tidlösa accessoarer. Vi investerar nu tillsammans i en superstark varumärkesresa och i e-handelssatsningar, kommenterar Fedja Porobic, vd för och grundare av e-handelsbyrån Porobic Group och fortsätter:

Pengarna är framförallt ett aktieköp och inte en nyemission, eftersom bolaget i sig är lönsamt idag och vi ser att organisk tillväxt med god lönsamhet är nyckeln framåt.

Annons