Tung rekrytering: Snabbväxande Footway stjäl H&M:s produktchef

“En unik position inom europeisk e-handel”.

E-handlaren Footway, som nyligen rapporterade att mycket starkt tredje kvartal, får nytillskott i ledningen. Nätbutiken har nämligen rekryterat Daniel Claesson som Chief Commercial Officer.

LÄS ÄVEN: Footways försäljning stegar uppåt igen – ”stark tillväxt”

Annons

Daniel Claesson kommer närmast från rollen som Chief Product Officer på H&M Group och han har även tidigare varit global e-handelschef för H&M.

Med Daniel ombord stärker vi teamet med branschledande expertis när vi gör oss redo att kunna ta emot ännu fler butiker på plattformen. Daniels tunga erfarenhet från global expansion kommer utgöra ett värdefullt stöd för alla butiker på plattformen när de fortsätter växa med fokus på kundupplevelse, data och gemensamma funktioner,  säger Louise Liljedahl, HR-chef och medgrundare på Footway Group, i ett pressutskick.

Daniel kommer att ansvara för den kommersiella verksamheten på gruppens relativt nya multistore-plattform som idag består av 8 nätbutiker med försäljning på 24 marknader.

Jag brinner för digitala affärer och ser fram emot att få bidra på Footway Groups fortsatta tillväxtresa med en tydlig ambition att växa sin plattform med fler butiker, både egna och externa. Footway Group har med sina nischade butiker och sin multistore-plattform en unik position inom europeisk e-handel. Mitt fokus kommer vara att stärka respektive butiks kunderbjudande genom att nyttja plattformen optimalt och samtidigt expandera med nya butiker, säger Daniel Claesson.

Han börjar sin nya tjänst i januari 2022.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!