Tyska e-handelsjätten Zalando blir majoritetsägare i lyxkulturföretag

Zalando vill få insyn i ungas livsstil.

Den tyska e-handelsjätten Zalando och den globala pionjären inom den nya lyxkulturen Highsnobiety, meddelar idag gemensamt att Zalando har förvärvat en majoritetsandel i Highsnobiety.

Highsnobiety är ett globalt mode- och livsstilsmediamärke grundat 2005 av David Fischer. Företaget publicerar alla sina nyheter digitalt först, med närvaro i flera kanaler, men man har även en tryckt tidning som lanserades år 2010.

Annons

Tidningen kommer ut kvartalsvis och publiceras globalt. Highsnobiety riktar sig till en ny generation av unga och inflytelserika globala konsumenter.

Vårt uppdrag är att upptäcka och förkämpa det bästa av vad kultur har att erbjuda och koppla samman en gemenskap genom en delad uppskattning för dessa berättelser och ge en plattform till en gemenskap av nya kreatörer, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Ska dra nytta av varandra

Highsnobiety har sitt huvudkontor i Berlin och har kontor i Amsterdam, London, Milano, New York, Los Angeles och Sydney, totalt har de cirka 200 anställda.

De två företagen kommer att gå samman för att leda vägen för att engagera och inspirera kunder. De kommer att dra nytta av varandras kompletterande styrkor genom att sammanföra Highsnobietys kulturella relevans och insikt, modemyndighet och berättande expertis med Zalandos modenätverk, e-handelskunnande och operativa kapacitet, skriver de båda företagen i ett gemensamt pressmeddelande.

Annons