”Uppenbar avföring” var inte bajs – mystiska innehållet avslöjat

"Aldrig varit med om det tidigare".

Tidigare idag berättade vi om att e-handelsbutiken Confident Living hade skickat en beställd pall till en av sina kunder delvis täckt av en brun, illaluktande sörja som kunden upplevde som avföring.

Det luktade väldigt starkt. Det var uppenbart att det var avföring både i kartongen och på varan, sa Caroline som hade klickat hem pallen från nätbutiken.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Beställde en pall och fick skitdålig överraskning på köpet: ”Uppenbart avföring”

Men nu har företagets vd Joel Falck gått till botten med vad som egentligen hade hänt.

Det som skett i det här fallet är att en avfuktningspåse brustit i förpackningen. Innehållet kan lukta illa om påsarna brister, förklarar Joel för Ehandel.

Hur kan en avfuktningspåse se ut som, och lukta som, avföring?

Ja det är ganska likt. Leverantören öppnade upp en annan pall och tog ut påsen för att visa vad som fanns i påsarna. Det ser helt enkelt ut så och har en väldigt stark lukt om de öppnas. Det var helt enkelt en olycka, men det är inget som på något sätt kan påverka eller förstöra produkten, och går enkelt bort med vatten, svarar Joel.

Vi ska se, i dialog med leverantören, om det finns någon annan lösning för att fuktreglera varorna om påsarna går sönder så där.

Är det här ärendet vanligt? 

Vi har aldrig varit med om det tidigare, men leverantören känner till att det har hänt en gång tidigare i Sydafrika.

Annons
Annons

När kunden i fråga kontaktade Confident Livings kundtjänst för att berätta och reda ut vad som har hänt möttes hon av att personalen skrattade åt henne. Detta tar företaget på väldigt stort allvar.

Det är väldigt olyckligt att kunden inte känner sig bemött med respekt och med seriositet. Det är så klart väldigt allvarligt, speciellt om det verkligen hade varit avföring i paketet - vilket vi måste utgå ifrån förrän vi vet något annat. Så det jag kan säga är att vi verkligen beklagar det som har hänt, och tar det vidare internt. Vi måste självklart hantera alla typer av ärenden med respekt, avslutar Joel Falck.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!