I ett inlägg på Linkedin skriver Fredrik Norberg:
Momentumet från Q2 håller i sig. Vi bevisar att vändningen var här för att stanna och att vår strategi för lönsam tillväxt fungerar!
Och i siffror ser vi att CDON-koncernen redovisar ett bruttoförsäljningsvärde (GMV) som ökade med 8 procent till 481,4 miljoner kronor, under det tredje kvartalet 2025.
Omsättningen steg samtidigt med 7 procent till 109,8 miljoner kronor. Resultatet (EBITDA) uppgick till 11,5 miljoner kronor, en ökning från 5,5 miljoner kronor samma period föregående år.
Vi mer än fördubblar vårt EBITDA, konstaterar Fredrik Norberg.
Rörelseresultatet (EBIT) för kvartalet var -9,6 miljoner kronor. Justerat för avskrivningar av goodwill relaterat till Fyndiq-förvärvet uppgick rörelseresultatet till 7 miljoner kronor.
Rapporten visar också en tydlig förändring i kundernas köpbeteende. Antalet order minskade nämligen med 10 procent under kvartalet, jämfört med 2024. Samtidigt ökade det genomsnittliga ordervärdet med 18 procent till 469 kronor.
Enligt bolaget är detta en medveten effekt av strategin. Man anger att det är "ett resultat av att vi säljer dyrare varor, vilket vanligtvis minskar antalet beställningar eftersom vi optimerar marknadsföringen". Man ser också förskjutningen som "önskvärd ur ett varumärkespositioneringsperspektiv".
Internt i koncernen växte Fyndiq Marketplace snabbast med en GMV-ökning på 17 procent.
CDON-segmentet, som drevs av hemelektronik, hade en GMV-tillväxt på 5 procent. Samtidigt fortsatte CDON:s egen försäljning att minska kraftigt, vilket bidrar till en högre bruttomarginal för gruppen.
Under september genomförde CDON en nyemission på cirka 45 miljoner kronor. Pengarna ska användas till fyra tillväxtinitiativ: nordisk expansion, acceleration inom tech och AI, varumärkesmarknadsföring och retail media.
Samtidigt arbetar bolaget också med att ansluta nya säljare till plattformen.
De första stora europeiska handlarna integreras just nu och förbereds för lansering i Q4, skriver Fredrik Norberg.
För årets första nio månader har gruppens GMV ökat med 1 procent till nära 1,3 miljarder kronor. Omsättningen under samma period var 290,7 miljoner kronor och rörelseresultatet -52,7 miljoner kronor.
Jag är väldigt stolt över hela gänget, och nu är allt fokus på att leverera en riktigt stark julhandel, avslutar Fredrik Norberg.