Visma hoppar på Flowbox – skapar engagerande innehåll

Vill växa i Norge.

E-handelsleverantören Flowbox, som grundades 2016, har numera 285 kunder i åtta länder, enligt egen utsago. Flowbox jobbar med användargenererat innehåll som ska öka e-handlarnas försäljning.

Genom att samla in autentiskt innehåll från riktiga människor skapar vi en köpupplevelse som är mer genuin och därför mer engagerande, säger Marcus Carloni, grundare och vd på Flowbox, ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Nu meddelar företaget att man fått en storkund i Visma, som skriver avtal med Flowbox. Hos Flowbox hoppas man, i och med avtalet, att bland annat stärka sin position i Norge, ett område där Visma sägs vara särskilt starka. I hela Norden ska dock över 100 butiker använda Vismas e-handelslösning, som ligger under Visma Digital Commerce. E-handelslösningen har stora norska kunder som Stormberg, GetInspired.no och Fjellsport.no.

LÄS ÄVEN: Visma tar nästa e-handelssteg – köper stor Magentokonsult

Framgångsrik e-handel behöver innehåll som engagerar och där är UGC (User Generated Content) är ett starkt tillväxtområde. Allt fler e-handelsföretag inser värdet av att använda kundernas egna innehåll för att stärka kundupplevelsen. Efter en utvärdering av de främsta UGC-plattformarna på marknaden fastnade vi för Flowbox som imponerade oss med både sitt team och sin produkt, säger Chris Kershaw, Sverigechef på Visma Digital Commerce.

Bland Flowbox svenska kunder finner vi idag stora kunder som NA-KD, Ideal of Sweden, Hermine Hold, Footway, Gina Tricot och Indiska.

LÄS ÄVEN: Indiskas Instagram-knep: ”Ger mer trafik till e-handeln”

Nyhet uppdaterad: Citatet från Visma justerat

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!