ANNONS

Vuxen Group visar siffrorna: "Bibehållit starka positioner inom våra kärnverksamheter"

Nöjda trots miss gällande långsiktiga målen.

Lagom till dess att Sverige börjar gå på semester så har de senaste siffrorna från Växjö-baserade Vuxen Group, tidigare Purefun Group, trillat in för det fjärde kvartalet i det räkenskapsår som sträckte sig mellan maj 2024 och april 2025.

ANNONS

Omsättningen för företagets verksamhet (som innehåller varumärken som Vuxen.se, Kalaslagret och Partyninja) summerades till 45,3 miljoner kronor för kvartalet. Det var en uppgång på 3,7 procent jämfört med motsvarande period föregående år.

Resultatet (EBITDA) nådde 1,5 miljoner kronor med en bruttomarginal på 56,5 procent.

För helåret landade omsättningen på 204,4 miljoner med ett resultat på 12,1 miljoner.

Vår bruttomarginal på 58,2% visar att vi bibehållit starka positioner inom våra kärnverksamheter, konstaterar vd Tobias Fransson.

Under året har Vuxen Group fortsatt sin internationella expansion och tagit ett kliv in i Tyskland. Men som för många andra e-handlare har det inte varit ett år utan utmaningar.

Även om varken marginalen eller omsättningen nådde våra långsiktiga mål, är vi nöjda med att ha levererat positiva resultat i en period då många e-handelsaktörer kämpat med både försäljning och lönsamhet. Den solida finansiella ställningen ger oss handlingsutrymme att fortsätta investera i tillväxt när marknadsläget stabiliseras, summerar Tobias Fransson rapporten.

ANNONS
Ola Andersson
ola@ehandel.se