ANNONS

Woody talar ut om BankID-satsningen: "Enkelt och säkert"

Daniel Wisarve är ansvarig för digitala affärer på Woody Bygghandel
Woody/Press

"Lockar fler att skapa konto hos oss".

ANNONS

Det är på modet att boosta sin e-handel. Och Woody Bygghandel, med säte i Helsingborg, vill inte vara sämre, vilket Ehandel rapporterade i veckan. I det här fallet rör det sig om en ny inloggningslösning.

Woody har nämligen ingen öppen e-handel. För att näthandla behöver man vara inloggad. Men plattformen tjänar även som kundportal, för företag som säljer sina produkter via Woody. Och nu ska det alltså bli enklare att logga in till e-handelsplattformen, som kallas för Plattan. Inloggning med användarnamn och lösenord ersätts nu med BankID.

Ehandel passade på att ställa ytterligare några frågor kring bytet. Och Daniel Wisarve, chef för digitala affärer på Woody, säger att det är ett kunddrivet skifte.

Vi har valt inloggat läge för våra proffsbyggare med hjälp av BankID, efter att vi lanserade "Boka & Hämta" för våra konsumentkunder i höstas. Det är en click & collect-funktion och används idag av cirka 25 anläggningar, säger Daniel Wisarve till Ehandel.

Vad hoppas ni uppnå med er nya BankID-satsning?

Woody Bygghandel arbetar målmedvetet med att stärka vårt erbjudande till våra proffskunder och tror på att enkelheten med BankID kommer att bidra till att ännu fler kunder skapar konto hos oss.

Ser ni några risker med att förlita er på enbart BankID. Behövs fler inloggningssätt, i fall tjänsten kraschar?

Vi har precis genomfört omfattande och grundläggande djupintervjuer med våra proffsbyggare och det bekräftade att BankID är ett användarvänligt och säkert sätt att arbeta på, för våra proffskunder.

Woody är en frivilligkedja inom byggmaterial med 6 miljarder i omsättning och runt 80 anläggningar. Fokus ligger på proffskunden och den medvetne konsumenten, enligt bolaget. Kedjan ägs av lokala entreprenörer, som samarbetar inom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.

Vi och våra 80 lokala anläggningar arbetar dagligen med att förbättra våra kunders totala köpupplevelse hos oss. Det övergripande målet är att vi ska erbjuda tjänster som bland annat ska bidra till en ökad försäljning för våra bygghandlare, avslutar Daniel Wisarve.

LÄS ÄVEN: Woody boostar e-handeln – ”har varit en tröskel för kunderna”

David Gustavsson
david@ehandel.se