Bangerheads milstolpe: Över 50% hemleverans i storstäderna

Räknar med 250 000 kunder nästa år.

En ökning på 30 procent som tog Bangerheads omsättning över 100 miljoners-strecket. Så såg facit ut när e-handlarens siffror för 2017 blev offentliga i våras.

LÄS ÄVEN: E-handlaren Bangerhead slog 100 miljoner i omsättning

Annons

"En livsnödvändighet" med smidig leverans

Och nu står det klart att det inte bara är omsättningen som ökar hos Bangerhead. Bolaget har nämligen också sett en tillväxt när det kommer till hemleveranser. Av de order som läggs av kunder i Stockholm, Göteborg och Malmö, delas över 50 procent ut med hemleverans.

Mer konkret handlar det om hemleveranser med företaget Budbee, berättar Bangerhead i ett mejl till Ehandel.se.

- Skönhetsprodukter är varor som köps återkommande och för att slå fysisk retail är det en livsnödvändighet att fokusera på optimerade leveranser och ett så smidigt köpflöde som möjligt, säger Bangerheads medgrundare Thomas Grabe i en kommentar.

Investerar i brandade bilar

Framöver räknar Bangerhead, som också hoppas på en utveckling med fler paketskåp, med att hemleveranserna ska öka ytterligare i popularitet. För att ligga i framkant av utvecklingen har företaget investerat i fyra Bangerhead-brandade Budbee-bilar.

LÄS ÄVEN: Apotea först ut med Budbees co-brandade bilar

- Målsättningen är att mer än 50 procent av alla order skall levereras hem till dörren i Sverige, Norge och Finland inom två år, säger Thomas Grabe, och fortsätter:

- Vi räknar med en aktiv kundbas om 250 000 kunder under 2019, och det ligger i vårt intresse att se till att dessa så smidigt som möjligt kan väva in Bangerhead i sin vardag.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!