Chiquelle expanderar till Finland och Nederländerna

E-handeln breddar sin Europastrategi och siktar mot en omsättning på 100 miljoner kronor.

Onlinemodebutiken Chiquelle har vuxit snabbt sedan starten 2012. Ehandel.se har tidigare skrivit om att företaget vunnit flera priser och att bolaget genom sin satsning på sociala medier nått ett stort antal följare på till exempel Instagram. Nu har antalet följare ökat till 140 000 och enligt bolagets VD, Pouya Boland, växer skaran stadigt.

- Våra följare i sociala medier är ovärderliga för oss. Med hjälp av dem kan vi alltid erbjuda de rätta produkterna. Chiquelle har hela tiden satsat stenhårt på att föra en bra dialog med våra kunder. Tack vare det arbetet kommer vi inom kort att nå 200 000 följare från hela världen, säger han.

Annons
Annons

Expanderar för ökad omsättning

Nästa steg för företaget är att nå ut med sitt sortiment i fler länder. För det använder Chiquelle Jetshop Elastic Commerce som vi nyligen har skrivit om. I dag finns Chiquelle lokalt i Sverige, Norge och Tyskland, samt i form av en internationell sajt och en särskild EU-sajt. Härnäst väntar lokalt anpassade sajter i Finland och Nederländerna.

- Under 2016 kommer vi att etablera närvaro i Finland och Nederländerna med lokalt anpassade sajter i form av innehåll, betalmetoder och utbud. Etableringen är ett viktigt steg mot 100 miljoner SEK, som är vårt nästa omsättningsmål, säger Pouya Boland, VD på Chiquelle.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!