Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

2018 blev ett år då underklädesföretaget Frank Dandy gjorde flera större satsningar på sin e-handelsverksamhet. I början av året genomfördes en rekrytering i form av e-handlaren Addnatures förre vd, och kort därefter var det dags för en ny sajt.

LÄS ÄVEN: Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

Annons

Och satsningarna på e-handeln verkar ha gett resultat direkt. Nu berättar nämligen Frank Dandy att företagets egen e-handel växte med 125 procent under 2018, vilket innebär att den nu omsätter 12 miljoner kronor.

- 2018 omsatte vår egen e-handel drygt 12 miljoner SEK ex moms och vi hade en konverteringsfrekvens på cirka 5,20 procent. 2017 var motsvarande siffror drygt 5 miljoner SEK och 4,30 procent, berättar företaget i ett mejl till Ehandel.se.

"Tar nästa steg i den digitala resan"

Enligt Frank Dandy förbättrades företagets e-handelskonvertering kraftigt av att bolaget uppdaterade designen på sin hemsida. Under 2019 kommer bolaget att att presentera ytterligare utvecklingar, som enligt ett pressmeddelande ska "ge användaren en unik upplevelse mer i linje med varumärkets kärnvärden".

- 2019 har startat starkt och för första gången så står mer än 65 procent av bolagets omsättning av digital intäkt. Att passera 50 procent digital försäljning är en riktigt viktig milstolpe och ger oss trygghet och övertygelse i att vi är på rätt spår. Därför tar vi nu nästa steg i den digitala resan och vi kommer tillsammans med Oakwood fortsätta utvecklingen. Målet är att göra vår e-handel ännu mer användarvänliga och framförallt ge utrymme för varumärkets visuella identitet att verkligen ta plats, säger vd:n Daniel Hörnqvist i en kommentar.

Frank Dandys årsredovisning för 2018 har ännu inte landat hos Bolagsverket. Men under 2017 omsatte företaget 38 miljoner kronor, vilket var ungefär lika mycket som de summor som uppnåddes under 2016 respektive 2015.

LÄS ÄVEN: Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Annons