Fysisk galleria med fokus online planeras i Singapore

SingPost vill ge framtidens kunder det bästa av två världar genom att bygga en ny galleria där e-handel ska kombineras med fysiska butiker.

Singapores statliga postverk SingPost har många järn i elden. Företaget köpte nyligen upp två amerikanska logistikföretag och det har tidigare talats om satsningar på drönare. Nu står det även klart att SingPost planerar att bygga en ny sorts galleria där e-handel ska kombineras med fysisk handel.

Kunden slipper bära kassar

Enligt SingPost blir den planerade gallerian den första i sitt slag. Den ska möta behoven inom den föränderliga handelsbranschen genom att erbjuda kunderna både e-handel och traditionella butiker, efter hur det bäst passar kunden ifråga. Till exempel ska man kunna titta på en vara i en butik och sedan beställa hem den. På så sätt slipper kunden att bära på tunga shoppingkassar och butiken kan spara pengar på att ha ett mindre lager i gallerian.

Annons

- SingPost bygger ett unikt och nyskapande koncept där vi blandar online och offline för att ge kunderna maximalt med fördelar. Med den nya butiksgallerian på Singapore Post Centre kan kunderna få det bästa av båda världarna medan företagen kan kapa sina kostnader och istället fokusera på att göra sina kunders köpupplevelser bättre, säger Wolfgang Baier, Group Chief Executive Officer på SingPost.

Gallerian, som kommer att ha fem våningar och bland annat innehålla bio och restauranger, är planerad att stå klar i mitten av 2017.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!