Humble Brush köper upp nystartade Tandborstogram

Konsolidering i tandborstbranschen på nätet.

Redan 2013 skrev vi om Humble Brush som hoppades göra världen till en bättre plats med sina miljövänliga tandborstar i bambu. Tillverkaren av bambuborstar skulle även skänka produktionskostnaden för varje tandborste till välgörande ändamål.

Nyligen kunde vi läsa om startupen Tandborstogram som via en prenumerationstjänst skulle minska användandet av plast. Detta också via tandborstar i trä istället för just plast. Nu meddelar Humble Brush att man lägger beslag på denna nya prenumerationstjänst.

Annons

- Vi har de senaste sex månaderna växt enormt globalt, med listningar i stora butikskedjor i bland annat England, Kanada, Baltikum och Turkiet. Nu är det dags att göra samma sak i Sverige, säger Noel Abdayem, grundare av Humble Brush.

Donerar tandborstar till barn

I samband med förvärvet kliver nu Oskar Holmblad, som startade Tandborstogram, in som Sverigechef för Humble Brush.

- Humble Brush är mer än bara en tandborste, det är ett löfte. För varje såld tandborste donerar vi en tandborste till ett barn i behov av munvård. Det är inte många företag som kan matcha oss på den punkten, där är vi absolut unika, säger Oskar Holmblad.

Humble Brush har nu satt ett ambitiöst mål och ska nå 25 miljoner i omsättning inom två år. Produkterna sägs redan finnas listade hos bland annat Apoteket Hjärtat, Kronans Apotek, Apoteksgruppen och nyligen även Apoteket.

Annons