Lager 157 lanserar i Norge – rekryterar 1000 influencers

"Inga andra är så duktiga på att nå ut".

Modekedjan Lager 157 har på senaste tiden satsat en del på att stärka sin omnikanal. I slutet av förra året lanserade företaget konceptet Frejms - digitala pekskärmar - som möjliggör att handla direkt via skärmen för att antingen ersätta eller komplettera sin runda i butiken. Varje skärm har dessutom erbjudanden som inte finns i butiken, och kunden ska kunna avsluta sitt köp med att betala direkt med mobilen. I butiken finns även en pickup-point för paket som kunder som shoppar via Frejms eller online kan hämta ut i.

I december lanserade modehandlaren ett samarbete med PostNord som handlade om en ny leveranstjänst kallad SameDay, som de fortsatt med sedan dess.

Annons

– SameDay-leveranserna har blivit en viktig del i vår långsiktiga strategi. Både marknaden och kunderna kräver fler alternativ. Vi vill ge kunderna fler personligt anpassade leveransval, sa Stefan Palm, grundare och vd på Lager 157, till Ehandel.se i en tidigare intervju.

"Ta Oslo med storm"

För några veckor sedan meddelade Lager 157 att det nu även är dags att expandera geografiskt och att de siktar på att "ta Oslo med storm". Då berättade företaget att de planerar att öppna en butik i Oslo i mitten av mars, med en tillhörande norsk e-handel som ska lanseras strax innan butiken.

LÄS ÄVEN: Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Men i dag, den 14 februari och cirka en månad tidigare än förutspått, går Lager 157:s norska e-handel live. Norge blir även landet där företagets internationella expansion nu börjar. 

Sprida nyheten i sociala medier

Modekedjan vill uppmärksamma sin ankomst på ett annorlunda sätt för att väcka intresset hos de norska kunderna. Strategin är "customer influencers", och företaget har nu börjat sin rekrytering av 1 000 influencers.

Redan när företaget meddelade sina planer att lansera i Norge, berättade företaget att de fått önskemål om leverans av e-handelspaket till Norge, bland annat på sina sociala medier. Vi gissar att kopplingen till sociala medier och influencers kan komma ifrån att företaget har fått en del interaktion från sina kunder i Norge just därifrån.

De tusen personerna kommer att bli centrala för spridningen av Lager 157:s expansion i Norge. Den som blir rekryterad till “customer influencer” ska sprida nyheten om modekatörens öppning i sina sociala kanaler.

– Vi behöver nå ut till Norge på riktigt med vårt sortiment och vårt varumärke, säger Stefan Palm i ett pressmeddelande, och tillägger:

Annons

– Inga andra är så duktiga på att nå ut som människor som lever i våra plagg mitt i vardagen i Oslo och i Norge. Därför behöver vi deras hjälp och därför sätter vi nu igång och rekryterar customer influencers.

Den fysiska butiken i Oslo kommer dock att öppnas om en månad, och matchar då planerna som företaget tidigare meddelat.

Annons