Per Schlingmann ska sälja veganmat på nätet

E-handelsföretaget Ecoliving, som säljer ekologisk och vegansk mat samt hälsoprodukter, ska expandera med hjälp av crowdfunding och Moderaternas förre chefsstrateg Per Schlingmann.

Våren 2013 lanserades Naturalbox, en prenumerationstjänst med ekologiska hälsoprodukter, recept och hälsotips. Drygt ett år senare utökades konceptet med en veganbox och tanken är att boxarna ska inspirera fler till att testa ekologiskt och veganskt, samt få prenumeranterna till att handla i den egna nätbutiken.

Bakom prenumerationstjänsterna står nämligen e-handelsföretaget Naturalbox & Veganbox Ecoliving som även driver e-handelsbutiken Ecoliving.se. Nu satsar bolaget på en utlandsexpansion och lansering av egna varumärken. Något man ska göra med hjälp av crowdfunding på FundedbyMe.

Annons

– Vi vill inspirera och utbilda fler till att äta hälsosamt och då har ekologisk mat utan bekämpningsmedel och konserveringsmedel en viktig betydelse. Likaså att vi i västvärlden äter alldeles för mycket kött, säger Alicja Chlebna grundare och VD.

E-handeln framtidens vinnare

I samband med crowdfundingen kommer e-handelsprofilen Magnus Bråth att gå in som delägare i företaget tillsammans med Per Schlingmann, tidigare chefsstrateg hos Moderaterna, som även tar rollen som strategisk rådgivare.

Per Schlingmann driver i dag kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB och förutom att han är en flitigt anlitad föreläsare och rådgivare har han gett ut tre böcker. Han säger sig inte vara vegan men han tror på Ecolivings affärsidé och e-handeln i stort.

– Ecoliving har alla möjligheter att bli framgångsrika. Hälsotrenden fortsätter starkt, fler människor väljer gröna alternativ och Intresset för ekologiskt och veganskt ökar samtidigt som handeln befinner sig i en omvandling där bland annat e-handeln blir framtidens vinnare, säger Per Schlingmann.

Annons