Snapchats nya försök att slänga in e-handel i appen

Amazon ska dyka upp i kameran.

Det sägs gå dåligt för det sociala nätverket och mobilappen Snapchat, efter att konkurrenten Instagram kopierat hela deras koncept rakt av. Under årets första kvartal ska Snapchat ha gjort en förlust på 385 miljoner dollar.

LÄS ÄVEN: Instagrams kopia av Snapchat nu större än konkurrenten

Annons
Annons

Det är helt enkelt dags att försöka tjäna lite pengar. Mobilappen har tidigare experimenterat med e-handel, men inget verkar riktigt ha fungerat. Nu avslöjar TechCrunch att ett nytt, annorlunda försök, kan vara på gång.

LÄS ÄVEN: Köp en mjukiskorv i Snapchats nya e-handel

Enligt nyhetssajten så planerar Snapchat nämligen att integrera Amazon i sin kamera-funktion, inuti appen. Tanken sägs vara att användare av Snapchat, via kameran, kan få mer information om en produkt som de har framför sig. Det ska sedan också gå att köpa den via Amazons nätbutik.

Kan redan identifiera ljud

En liknande funktion ska redan idag finnas i Snapchat men istället för produkter så identifierade den låtar som spelas, när kameran är aktiverad och användaren placerar fingret på skärmen.

Den nya funktionen ska gå under det passande arbetsnamnet Eagle och verkar vara en större satsning på att göra Snapchat-kameran till ett visuellt sökverktyg. Ett sökverktyg som kan identifiera produkter, streckkoder och mycket annat. Det är oklart om Snapchat jobbar aktivt med Amazon och inget av företagen ska ha velat kommentera de läckta uppgifterna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!