Bambuser tar in 290 miljoner: ”Efterfrågan är högre än förväntat”

"Ska tillsätta nya resurser i en högre takt".

Sedan Bambuser lanserade interaktiva live-videosändningar för företag har bolaget funnits på tapeten hela tiden. Livestreaming-trenden växer sig allt starkare och allt fler bolag ansluter sig till företaget.

När vi senast pratade med Bambusers vd Maryam Ghahremani berättade hon att bolaget ska, inom en snar framtid, bli internationellt.

Annons

LÄS ÄVEN: Bambuser plockar in 100 miljoner – ”ett självspelande piano”

Vår ambition är att växa till den kaliber som till exempel Spotify har och bli Sveriges nya exportsuccé, sa Maryam Ghahremani.

Nu meddelar Bambuser att man ska ta in mer kapital genom en riktad emission, för att förverkliga de tidigare uttalade planerna. Företaget ska öka tillväxttakten genom att framförallt "tillsätta nya resurser i en högre takt", detta för att kunna möta den ökade efterfrågan samt för att snabbare kunna etablera sig på nya marknader.

Bambuser har under Covid-19-pandemin upplevt en kraftigt ökad efterfrågan på Bolagets Live Video Shopping-lösning, med ett accelererande anammande av teknologin från kunder inom diverse industrier.

De pågående samhällsförändringarna har bidragit till ökad global efterfrågan i en mycket högre utsträckning än vad Bolaget initialt förväntat, skriver Bambuser i ett pressmeddelande.

Styrelsen i Bambuser har beslutat att den riktade emissionen till en början omfattar 10 800 198 aktier, men företaget hoppas på att resterande del om 43 916 783 aktier läggs till efter godkännande under en extra bolagsstämma. Genom den riktade emissionen räknar Bambuser att kamma hem 290 miljoner kronor före transaktionskostnader.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!