Bambuser växter kraftigt – men förlusten ökar: ”Är stolt”

Livevideoshopping blir allt mer populärt.

Liveshopping via streaming, så kallad livevideoshopping, har blivit en populär metod att kommunicera med sina kunder i e-handeln. En av pionjärerna på den svenska marknaden är Bambuser, som tidigt var ute och erbjöd tjänsten. Det har lönat sig, på tillväxtsidan i alla fall.

Bolaget har rapporterat sitt andra kvartal och omsättningen ökade kraftigt från 27 till strax under 50 miljoner kronor, jämfört med samma period samma året. En ökning med 82 procent. Det var uppåt även i årligt återkommande intäkter, som steg med 118 procent och gick från 55 till 120 miljoner.

Annons

Jag är stolt över att rapportera ännu ett kvartal med stabil tillväxt, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Men tillväxten har också kostat på. Förlusterna ökade nämligen från 42 till 58 miljoner under kvartalet.

Bolaget har i dag kunder som Samsung Electronics UK, LVMH och Shiseido. Och antalet unika tittare uppges ha ökat med 286 procent jämfört med förra året.

LÄS ÄVEN: De blir ny storägare i Bambuser: ”Kommer vara till stor nytta”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!