Caia Cosmetics har varit en framgångssaga sedan starten 2019, då bolaget redan under sitt första verksamhetsår omsatte över 50 miljoner kronor och gick med vinst. Tillväxtresan accelererade ytterligare, och när riskkapitalbolaget Verdane förvärvade majoriteten av aktierna sommaren 2020 låg omsättningen på 150 miljoner kronor med en vinst på över 50 miljoner.
LÄS ÄVEN: Här lägger CAIA:s första flaggskepp till: "På ett nytt sätt"
En viktig del av den fortsatta expansionen har varit etableringen på den tyska marknaden, som inleddes under 2022. Enligt Johanna Eriksson Hamrén uppvisar Caia nu en tresiffrig procentuell tillväxt i Tyskland.
Framgången i Tyskland ses som ett strategiskt viktigt bevis på att varumärket har en stark dragningskraft som sträcker sig bortom Bianca Ingrossos personliga varumärke och kändisskap i Norden.
För oss har det varit viktigt att visa att vi kan växa på en marknad där kännedomen om Bianca som person inte är lika utbredd, och där det är lite andra förutsättningar än i Sverige och Norden, förklarar Eriksson Hamrén.
Hon menar att den starka utvecklingen internationellt understryker att varumärket Caia Cosmetics i sig självt är uppskattat och framgångsrikt.
LÄS ÄVEN: Bianca Ingrosso vill ha en ny chans - ber om att slippa vite