Care of Carl landar lyxmärket – som första renodlade e-handlaren

"Varumärket har varit det mest efterfrågade".

Det har minst sagt varit ett händelserikt år för Care of Carl. I januari förvärvade e-handlaren Gripenbro, som säljer begagnade klockor från premium- och lyxvarumärken, och i våras fick man till ett exklusivt samarbete med Polo Ralph Lauren. Nu utökar man sin produktportfölj med italienska Stone Island.

LÄS ÄVEN: Svenska e-handlaren blev Årets Nätbutik – i Norge

Annons

Och vad är då så speciellt med det? Jo enligt Care of Carl blir man därmed den första renodlade, nordiska e-handlaren att erbjuda lyxvarumärket. Alltså den första e-handlaren utan en butik eller fysisk närvaro som saluför varumärket.

I vår strävan efter ständigt utveckla vårt sortiment är vi extremt glada över att äntligen kunna erbjuda ikoniska Stone Island till våra kunder. Varumärket har sedan starten varit det mest efterfrågade vilket gör introduktionen extra spännande. Vi tror att det kompletterar en lucka i våra kunders garderober och på så sätt hjälper oss att hjälpa våra kunder att upptäcka sin personliga stil, säger Mathias Ekström, vd på Care of Carl.

Ett 100-tal plagg

Lanseringen sker den 4 juli och då i form av 27 utvalda plagg från baskollektionen som kommer att kompletteras löpande under sommaren, för att till hösten omfatta ett 100-tal plagg.

Däribland erbjuds bland annat ett urval från Ghost Pieces, Stone Islands avskalande linje helt i monokroma toner. Rasmus Motten Wernerby, head of brand & communication på Care of Carl, är väldigt nöjd över det nya samarbetet.

Stone Island grundades på 80-talet och har sedan dag ett fokuserat på högkvalitativa produkter byggda på sann passion för material och design. De har med ständig innovation skapat en stark identitet som strävar efter att vara mer än bara mode och därmed också plagg som håller över tid, vilket går väl hand i hand med vår affärsmodell att erbjuda tidlösa produkter.

Annons