CDON:s drag – halverar priset på hemleveranser

"Gör det vi kan för att minska smittspridning".

När vi pratade med Postnord under gårdagen hade de inte sett någon ökning att tala om i paketflödena, trots att fler väntats e-handla i tider där man rekommenderas att hålla sig hemma.
Nu gör CDON ett försök att locka till fler köp genom att halvera priset på hemleverans på samtliga varor som säljs av dem själva i Sverige, Danmark och Norge. Erbjudandet gäller såväl för vanlig hemleverans som snabb hemleverans.
Vi vill nu försäkra oss om att vi gör det vi kan för att minska smittspridning i samband med Coronaviruset. Att vi halverar priset på hemleverans gör att fler av våra slutkunder har möjlighet att välja leveranser direkt hem till dörren istället för att behöva lämna hemmet, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON.
Enligt logistikbolaget Budbee har i alla fall efterfrågan på hemleveranser ökat rejält, även om e-handlandet i sig, med undantag för dagligvaror och apoteksvaror, inte verkar ha fått något dramatiskt lyft.
Vi har redan sett att hemleveranser har ökat med nästan 100 procent på varor från vårt eget lager jämfört med föregående vecka. Parallellt säkerställer vi att CDON förblir en effektiv säljkanal för våra externa handlare och stöttar dem att upprätthålla verksamheten trots virusoron, säger Kristoffer Väliharju.

"Ska känna sig trygga"

CDON meddelar även att man vidtagit åtgärder för att produkter som munskydd, andningskydd och handsprit inte ska komma med "orimligt höga priser". Dessutom är produktbeskrivningar som refererar till virus och corona förbjudna.
Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga när det handlar via CDON. Det är därför vi nu sätter upp nya riktlinjer kring försäljning av olika typer av munskydd och handsprit på marknadsplatsen, säger Kristoffer Väliharju.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!