Chimi avbryter samarbetet med Isabella Löwengrip

"Väldigt ledsen".

Solglasögonmärket Chimi Eyewear har synts på många näsor i sociala medier. Uppstickaren, som kom till 2016, blev snabbt influencers favorit och många lyckade samarbeten har genomförts under de senaste åren.

Men ett av de senaste samarbetena valde Chimi att avbryta. Företaget skulle marknadsföras i Isabella Löwengrips kanaler, och i helgen dök en bild upp på influencern när hon bar Chimis solglasögon i samband med Singles Day.

Annons

Kommentarerna strömmade in under bilden men många av Isabellas följare reagerade på att det verkade vara köpt engagemang. Det var Bloggbevakning först med att uppmärksamma.

Flera medier har tidigare skrivit om att Isabella Löwengrip säljer in "fejkade siffror" och att hennes anställda har tvingats till att blåsa upp hennes statistik ordentligt. Och så sent som i förra veckan rapporterade vi om att arbetsmiljön på influencerns bolag är under all kritik.

LÄS ÄVEN: Isabella Löwengrip: ”Jagade tillväxt på bekostnad av arbetsmiljön”

Det som uppmärksammades under bilden som var sponsrad av Chimi var att majoriteten av kommentarerna var identiska och kom från asiatiska konton som inte ens följde Isabella Löwengrips konto.

En person taggade Chimis grundare Charlie Lindström under bilden, och grundaren lät inte publiken vänta allt för länge på ett svar:

Jag var lika chockad som dig när när detta uppdagades och vi har valt att avsluta samarbetet och har inte för avsikt att göra någonting liknande igen. Jag befinner mig i en annan tidzon och har missat detta helt, något som jag, så klart, är väldigt ledsen för.

Isabella Löwengrip har tagit bort bilden från Instagram, men det är dock inte bekräftat att hon ska ha köpt de gilla-markeringar och kommentarer som uppdagats under samarbetet med Chimi.

Annons
Annons