De akut-levererar snacks – lanserar egen Q-handel

"Finns en ökad efterfrågan".

Det händer mycket hos uppstickaren Pändy under den senaste tiden, varumärket som specialiserar sig på mat och dryck med lågt sockerinnehåll och hög proteinhalt. De driver egen e-handelsverksamhet och finns hon flera återförsäljare på mer än 20 marknader. De köptes upp av den börsnoterade foodtech-koncernen Bayn Europe i våras, och signade nyligen en av Sveriges största influencers Margaux Dietz.

LÄS ÄVEN: De signar influencer – ”ska bli ett miljardbolag”

Annons

Nu lanserar Pändy, tillsammans med Bolt Food, en egen q-handelskanal vid namn Snacksakuten.

Vi får många förfrågningar från konsumenter om var man enklast och snabbast kan köpa våra produkter, säger Ebba Dahlström, CMO, Pändy Foods AB, i ett pressmeddelande.

Som ett digitalt och innovativt bolag känns det superkul att erbjuda den här typen av direktförsäljning. Detta är ett steg i processen att bredda vår kanalstrategi och få ut våra produkter i fler försäljningskanaler och komma närmare kunden samt nå ut till en bredare digital målgrupp.

Bolt Food har huvudkontor i Tallinn i Estland och grundades av Markus Villig år 2013. Bolaget är en global aktör inom mikromobilitet och matleverans och lanserades i Sverige för några månader sedan.

LÄS ÄVEN: Pändy om e-handelsplanen – ”vi ska bli riktigt duktiga”

Samarbetet mellan Pändy och Bolt Food innebär att Stockholmarna nu kan beställa snacks online och få dem levererade inom en timme.

Det finns en ökad efterfrågan på produkter med snabb leverans och vi är därför glada över att lansera vår första produktshop tillsammans med Pändy. Vi ser fram emot att ge fler aktörer chansen att utveckla sin digitala affärsmodell på vår plattform, säger Filip Johansson, Country Manager på Bolt Food.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!