Detta använde Bianca för att bygga sin nya e-handel ANI-Jewels.se

"Som e-handlare idag ställer man höga krav".

Sent på tisdagen så meddelade Bianca Ingrosso vad hennes nya projekt skulle bli, och det handlar om smycken under varumärket ANI Jewels. Och igår morse såg e-handeln dagens ljus under adressen ANI-Jewels.se.

LÄS ÄVEN: Här är Bianca Ingrossos nya stora projekt: ”Kan inte fatta att dagen är här”

Annons

Sajten gick inte ner alls, vad vi kunde se under arbetsdagen, något som annars vanligtvis händer när Bianca släpper nytt. Om det tyder på bättre teknik eller sämre efterfrågan är oklart. De trettiotal smyckena som fanns att köpa vid lanseringen kostar i alla fall mellan 600 och 1 200 kronor.

Nu meddelar företaget vad sajten är byggd på för teknik. E-handelsplattformen ska levereras av företaget Askås. Bakom lagret finner vi Bonver Logistics, som sägs erbjuda en helhetslösning kring e-handelslogistik. Bianca kommer alltså slippa att gå ut på lagret och packa order.

Vi lagerhåller, plockar, packar och distribuerar dina produkter över hela världen till ett marknadsmässigt bra pris, säger Bonver om sin tjänst.

För betalningar har man valt Klarna, men med en egen fraktväljare innan Klarna Checkout laddas. Med vårt postnummer får vi upp PostNord som förval men med andra alternativ som Instabox och Budbee.

Som e-handlare idag ställer man höga krav på sina systempartners, säger ANI Jewels vd Tomaj Sangchi i ett pressutskick.

Som affärssystem har man valt Specter och flera av systemvalen sägs vara utvärderade från tiden med CAIA. De flesta av leverantörerna är välkända inom e-handelssfären så det är tydligt att man fokuserar på nätet.

Specter är ju affärssystemet för e-handlaren, och tillsammans med deras partners får vi på ANI Jewels ett helt automatiserat flöde. Det har dem tidigare bevisat genom att vara en trygg partner för bland annat CAIA, säger Tomaj Sangchi.

LÄS ÄVEN: ANI Jewels VD om lanseringen: “Allt gick bättre än förväntat“

Annons

Annons