Duon vände Juniper till vinst – och försäljningen flög: ”Nöjda”

Lyxiga sängkläder bäddade för starkt år.

Mathilda och Jacob Wibom Westerberg har fått ordentlig fart på sitt varumärke Juniper. Deras lyxiga sängkläder går åt som smör i solsken, visar siffrorna för 2023.

Bolaget ska ha växt omsättningen från 10 till 14 miljoner kronor, rapporterar Breakit. Dessutom ska den tidigare förlusten på -643 000 ha vänts till en vinst på 50 000 kronor.

Annons

Givet ett år när många e-handlare hade det otroligt tufft är vi nöjda att både kunna växa och vända till ett positivt resultat, säger Mathilda Wibom Westerberg, vd för Juniper, till sajten.

Duon verkar ha mycket att fira. Inte nog med att man välkomnade sitt tredje barn mitt under Black Week. Man öppnade även sin butik i centrala Stockholm veckan efter.

Dessutom ska man nu ha en stor mängd återkommande kunder och de stod för 40 procent av den totala försäljningen.

"Varit väldigt gynnsamt"

Målsättningen framåt är att fortsätta hålla Juniper på rätt sida om lönsamhetsgränsen.

Vi har lyckats kapa våra marknadsföringskostnader på ett par olika sätt vilket har varit väldigt gynnsamt. Nu sköter vi all marknadsföring själva, vilket gör att vi kan vara mer flexibla, säger Jacob Wibom Westerberg.

Förhoppningen är att man inte längre bara ska göra svarta siffror, utan även putsa på marginalerna.

Nykundanskaffningskostnaderna är fortsatt höga, vilket är något som många bolag sliter med. Och precis som alla andra kämpar vi med råvarupriser och en svag krona. Så lönsamheten är fortsatt ett strategiskt fokusområde 2024. Vi vände till vinst förra året, men den var blygsam och vi vill gärna ha större marginaler i år, säger Jacob Wibom Westerberg.

LÄS ÄVEN: Hon driver e-handel från New York - slår 10 miljoner: "Fantastiskt"

Annons

LÄS ÄVEN: Bytte hemsida – då rusade försäljningen: ”Fantastiskt”

Annons