E-handeln lyfter Pen Store – ”Växer över 40 procent årligen”

Går fortsatt starkt framåt.

Tillväxten fortsätter för Pen Store, visar senaste bokslutet. Omsättningen steg från drygt 35 miljoner kronor till nära 47 miljoner för G Group, som står för varumärket som säljer pennor och kringprodukter på nätet och i en egen butik på Södermalm i Stockholm. Man har även distribution med försäljning till andra återförsäljare i både Sverige och övriga Skandinavien.

LÄS ÄVEN: Köpte 120 reklamplatser - hänger upp kundernas konst

Annons
Annons

De har stått djupt rotade i e-handeln sedan starten 2010 och det är också här huvudförklaringarna till de fortsatta framgångarna finns.

Vi har blåst på och utökat sortimentet. Det i kombination med fortsatt hög marknadsnärvaro har bidragit till tillväxten. Även innevarande år fortsätter e-handeln gå starkt framåt. Vi märker att vårt erbjudande och våra produkter tilltalar en allt bredare målgrupp, berättar Jacob Bergström, vd för Pen Store, för Ehandel.

E-handeln växer med över 40 procent årligen.

Fortsätter på inslagen väg

Rörelseresultatet blev dock en inte lika rolig läsning och landade på minus 2,2 miljoner kronor, en försämring med nästan 1,5 miljoner jämfört med föregående period.

Det är en medveten satsning på framför allt marknadsföring som ligger bakom. Vi kommer fortsätta på inslagen väg. När vi väljer att vända till lönsamhet återstår att se, förklarar Jacob Bergström.

LÄS ÄVEN: Pen Store i ny investeringsrunda: "Ska bli större och bättre"

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!