E-handlaren fyller på kassan med miljoner – ”revolutionerande”

"En tydlig vision".

Det behövs inga plåster på såren för e-handlaren Teint som säljer just plåster som matchar just din hudton. Det handlar om diskreta produkter som inte skriker ”titta hit, jag skar mig i fingret igår”. Det finns också ett mångfalds- och inkluderingstänk bakom plåstren.

Nu tar bolaget in mer pengar. Rundan leds av Christian Kinch, Bactiguard & SmartCella och Cecilia Edström. Totalt håvar bolaget in 2,2 miljoner kronor, enligt uppgifter till Ehandel.

Annons

Teints framgångsrika finansieringsrunda är ett revolutionerande steg för inkludering- och mångfaldsrörelsen då vi har visat på att inkludering faktiskt är en lönsam affär. Jag ser fram emot att samarbeta med Teints nya investerare som är noggrant utvalda för deras imponerande meritlista och kompetens vad gäller att skala upp bolag, kommenterar grundaren Nebe Al Mayahi, i ett pressmeddelande.

Grundarna har erfarenhet av utanförskap

Medinvesteraren Cecilia Edström säger sig tro stenhårt på bolagets mångfaldsvision.

Teint har en tydlig vision av vad mångfald och inkludering betyder för ett företags konkurrenskraft, både sett till kunder och medarbetare, och en strategi för hur denna vision ska omsättas till konkret handling. Att grundarna har egen erfarenhet av vad utanförskap innebär, bred kompetens och själva brinner för entreprenörskap är en unik kombination, kommenterar hon.

LÄS ÄVEN: Plåster i olika hudtoner utmanar branschen – tar hjälp av Kriminalvården

Annons