E-handlaren rasade till rött – ska växa med ny ägare

Försäljningen mer än halverades.

Malmöbaserade Flowcup, som säljer menskoppar på nätet, lägger ett tungt år bakom sig. Åtminstone rent försäljningsmässigt. Omsättningen, som under 2021 landade på strax över 3,4 miljoner kronor, mer än halverades till 1,3 miljoner under 2022.

LÄS ÄVEN: De köper hennes e-handel för 3,7 miljoner: ”Otroligt spännande”

Annons

Och inte blev det roligare på sista raden med ett minusresultat på 631 000 kronor.

Omsättningen sjönk under 2022 då fokus till största del under året kretsat främst kring strategiska frågor för Flowcups framtid. Beslut fattades om att det bästa för Flowcups tillväxt var att hitta en strategisk partner att växa vidare med, skriver e-handlaren i årsredovisningen.

Bättre förutsättningar

Fisket efter en passande partner ledde också till att bolaget i slutet av förra året förvärvades av Invent Medic. Ett bolag som även det specialiserat sig på att sälja produkter som främjar kvinnohälsa. Ett uppköp som Flowcups grundare Diana Lidforsen ser väldigt positivt på.

Vi har under 2022 letat efter ett bolag som vi kan fortsätta växa med och när vi träffade Invent Medic kändes det genast rätt. Jag har höga ambitioner och ser fram emot att ytterligare utveckla och skala upp Flowcups försäljningskanal.

Det känns otroligt spännande att bli del av en ny och större organisation. Mest av allt är jag väldigt glad att Flowcup nu ges möjligheten att växa med ännu bättre förutsättningar, kommenterade Diana Lidforsen affären.

Annons