ANNONS

E-handlaren satsar vidare offline - här öppnar nästa butik

I helgen öppnar Kids Brand Store nästa butik
Press

"Haft en fantastiskt fin utveckling".

ANNONS

Kids Brand Store satsar vidare offline. Tidigare i år utökade e-handlaren butiksytan på Emporia i Malmö, men den här gången rör det sig om en helt ny butik i Westfield Mall of Scandinavia i Stockholm.

LÄS ÄVEN: E-handlaren vände dystra trenden – nu ska de bli lönsamma

Butiksytan mäter 90 kvadratmeter och lördagen den 23 september slår man upp portarna.

Det är en ynnest att få skapa ännu en given destination för ungdomsmode, och sätta Kids Brand Store på kartan i norra Stockholm, säger Sara Hildingsson, butiksansvarig på Kids Brand Store.

Nått lönsamhet

Kids Brand Store öppnade sin första butik 2016 i Täby och har sedan dess byggt ut butiksnätet runt om i Sverige och Norge. E-handlaren har dock tvingats stänga några av dessa, men de som finns kvar ska enligt bolaget idag vara lönsamma.

Med butiken i Mall of Scandinavia har man nu sex fysiska destinationer.

Vi har haft en fantastiskt fin utveckling av våra butiker det senaste året sett till både lönsamhet och tillväxt så det känns otroligt roligt att slå upp portarna till vår sjätte butik. Vi är övertygade att detta kommer vara en perfekt plats för att nå ut till ännu fler kunder och fortsätta att bygga vårt brand, säger Johanna Levy, vd på Kids Brand Store.

LÄS ÄVEN: Här är e-handlarens nya butikssatsning: ”Lite extra”

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se