ANNONS

Han blir ny e-handelschef för krisande kedjan: "Motiverad"

Staffan Nordin Söderlund, ny chef för e-handel och digital marknadsföring

"Precis vad vi behöver för att ta vår e-handel till en högre nivå".

ANNONS

Rizzo, som bland annat säljer väskor och accessoarer, brottas med sjunkande försäljning och har ett stadigt konkurshot hängande över sig sedan en tid tillbaka. Nu plockar man in en ny chef för e-handel och digital marknadsföring i hopp om att vända skutan.

Ny på jobbet är Staffan Nordin Söderlund som kommer att få ansvar för både den svenska och norska marknaden. Staffan kommer närmast från rollen som Chef Produktutveckling på Bonnier News kommersiella avdelning.

Vi är väldigt glada över att få in Staffan i vårt team. Hans långa erfarenhet, driv och spetskompetens inom bland annat dataanalys är precis vad vi behöver för att ta vår e-handel och digitala marknadsföring till en högre nivå, säger Helena Morland, tf vd på Rizzo Group i en kommentar.

Rizzo genomför just nu en företrädesemission i hopp om att få in 130-153 miljoner kronor. Bolaget har dock tvingats förlänga teckningsperioden till den 28 april då för få aktier tecknats. Men att Rizzo befinner sig i ett tufft läge för tillfället är inget som skrämmer Staffan Nordin Söderlund.

Jag är mycket motiverad inför denna nya utmaning och ser fram emot att få lära känna alla nya kollegor och leverantörer. Jag tror att jag har mycket att tillföra inom avancerade marknadsstrategier och analys samt djup teknisk förståelse. När bolaget kontaktade mig och presenterade uppdraget så kändes det självklart att tacka ja, säger Staffan Nordin Söderlund i en kommentar.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se