Han ska få e-handlarens mattor att flyga: ”Spetskompetens”

"Nästa steg på vår varumärkesresa".

Det blåser förändringens vindar hos matthandlaren Rugvista. Nyligen meddelade bolaget att tre nya namn väntas ta plats i styrelsen i samband med vårens bolagsstämma. Bland annat föreslås Madhats vd Martin Benckert, som i höstas gick in som delägare i Rugvista, bli ny styrelseordförande i bolaget.

Nu har man även gjort klart med Abdullatef Almalouhi som ny Director of Performance Marketing. En ny roll inom Rugvista som även innebär att Almalouhi kommer att ta plats i bolagets ledningsgrupp.

Annons

Abdullatef är ett utmärkt tillskott för Rugvista med sin spetskompetens och långa erfarenhet inom Performance Marketing. Med Abdullatefs erfarenhet kan vi fortsätta vårt fokus på marknadsföringseffektivitet samtidigt som vi tar nästa steg på vår varumärkesresa, säger Michael Lindskog, vd och koncernchef på Rugvista.

Abdullatef Almalouhi kommer närmast från rollen som Head of Digital Marketing på Pets Deli och har sedan tidigare även erfarenhet av ledande befattningar inom Performance Marketing, bland annat från Rakuten.

Jag ser mycket fram emot att ansluta till Rugvista och vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen, säger Abdullatef Almalouhi.

Annons