Han tacklade pandemin och ökade med 300 procent – slog 80 miljoner

Tar klivet in på ny marknad.

Efter flera år av framgång fick e-handeln Golden Concept, som säljer exklusiva mobilskal, det tuffare i inledningen av pandemin. När många återförsäljare fick hålla stängt minskade efterfrågan på företagets produkter.

Lösningen blev att lansera en helt ny produktkategori, vilket vi kunde berätta om i våras. Då hade Golden Concept byggt ut sitt sortiment med exklusiva skal till Apple Watch.

Annons

LÄS ÄVEN: Ny produkt tog hans e-handel till 19 miljoner: ”Positivt med kriser”

Och det var uppenbarligen en lyckad strategi. Nu rapporterar nämligen Golden Concept en tillväxt på 300 procent för helåret 2021. Det innebär att omsättningen nådde över 80 miljoner kronor, samtidigt som man levererade en vinstmarginal på 40 procent. Det här året är tanken att företaget ska växa med 50 procent, och behålla samma vinstmarginal. Det berättar företaget i ett pressmeddelande.

Golden Concepts primära marknader är enligt egen utsago USA, Sydostasien och Mellanöstern. Framöver kommer man även att satsa mer på Kina.

LÄS ÄVEN: Malmöbolaget säljer mobiler av guld - nådde 11 miljoner förra året

Annons