ICIW:s resultat exploderade – flög över 300 procent

"Målet är att växa kraftigt".

Träningsvarumärket ICANIWILL, eller ICIW som det även kallas, summerar ett succéår när bokslutet presenteras. Omsättningen ökade med 150 procent och landade på 150 miljoner kronor. Samtidigt som resultatet flög med över 337 procent och uppgick till 17,5 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit.

LÄS ÄVEN: Snabbväxande e-handlaren nallar produktchef från klädjätten

Annons

Vi har fortsatt stärka vår position inom sport och träning samtidigt som vi ökat utbudet av produkter och lagt mycket fokus på både säljdrivande och varumärkesbyggande marknadsföring, kommenterar grundaren Gustaf Ollas.

Vi förankrar alla beslut i data, sätter tydliga strategier och utvärderar kontinuerligt under arbetets gång.

Träning är en av de kategorier som fick ett uppsving under pandemiåret, och ICIW har tydligt varit en av de aktörer som gynnats av trenden. Men Gustaf Ollas är säker på att intresset för träning och hälsa inte kommer att minska efter corona.

Från att vara begränsat till klassisk gymträning till att anpassas efter individen och förutsättningarna, inte minst under det gångna året när vi spenderat mer tid i hemmet. All träning är bra och att ha funktionella plagg och accessoarer som bidrar till en positiv inställning till det spär såklart på den trenden, säger han.

Coronaåret gav ett uppsving för många e-handlare men vi hade stark tillväxt redan innan pandemin slog till, och kommer fortsätta växa starkt även efter.

Nu är det fortsatt fokus på expansion som gäller för målen för 2020 är höga.

Vi planerar såklart för fortsatt expansion i- och utanför Sverige och satsar mycket på att bland annat utveckla vårt sortiment. Som för alla snabbväxare är det viktigt att vi har en välfungerande organisation och anställer rätt personer för att vara väl rustade för tillväxt, säger Gustaf och avslutar med:

2020 mer än dubblade vi omsättningen och målet är att växa kraftigt även i år.

Annons

Annons