ANNONS

IKEA-tillbehörsjätten nylanserar sin sajt

Anneli Kansbod, vd på Bemz

"Möta den stora ökningen".

ANNONS

Det svenska e-handelsbolaget Bemz.com har sedan 2005 sålt skräddarsydda tillbehör till IKEA-möbler. Under 2018 omsatte företaget nära 81 miljoner kronor, vilket kan jämföras med drygt 63 miljoner året innan. Resultatet ligger dock kvar på minus men har minskat från -7 miljoner kronor under 2017, till -5,5 miljoner i fjol.

LÄS ÄVEN: Överdragsjätten Bemz omsatte nära 63 miljoner

Företaget tillverkar sina produkter på beställning i Europa och driver försäljning i 42 länder. För att fortsätta, och förbättra, sin globala tillväxt har Bemz nu nylanserat sin e-handel, tillsammans med byrån Cloud Nine.

Den nya nätbutiken har fått ett enkelt och tydligt formspråk, och mycket tid har lagts på produktsidorna som nu framhäver varorna på ett bättre sätt. Företagets mål var att sajten skulle göra köpprocessen enklare och smidigare.

Vi har genomfört en lyckad och efterlängtad nylansering av Bemz.com, där kundupplevelsen förbättrats rejält. Vi ser redan att besökarna hittar lättare och snabbare i vårt sortiment, säger Anneli Kansbod, vd på Bemz, i ett pressmeddelande.

För att möta den stora ökningen av mobiltrafik, erbjuder vi nu en effektiv och snabb mobilupplevelse där det är enkelt att såväl hitta som att slutföra köpet.

LÄS ÄVEN: Hon tar över efter Niklas Jarl – ”grunden har lagts för tillväxt”

Rent tekniskt så drivs Bemz nya sajt på e-handelsplattformen Litium och man har valt att bygga det hela som en headless-lösning. Detta på grund av företaget ville ha en webbutik som både var stabil och flexibel, gällande användandet och kommande vidareutveckling av plattformen.

Tillsammans har vi skapat en ny e-handel som kommer att stärka kundupplevelsen och öka konvertering, säger Niclas Preber, Senior Projektledare på Cloud Nine.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se