Influencerns supersläpp: ”Tre gånger högre tryck än under Black Friday”

"Överträffade allas förväntningar".

"Det känns fantastiskt och förväntansfullt!", säger Kristin Hars, marknadschef på Bubbleroom, några minuter innan den alldeles färska kollektionen släpps på sajten. Det är en kollektion som Bubbleroom har gjort tillsammans med den starkt växande influencern Moa Mattsson.

LÄS ÄVEN: Biancas fans kraschade Nelly.com efter en sekund: ”Snälla håll ut”

Annons

Alla har jobbat hårt för att få till en bra lansering och vi är stolta och glada över vårt fina samarbetet med Moa Mattsson, fortsätter Kristin Hars.

Vi fick rekordhögt tryck under VIP-shoppingen, tre gånger mer än vad vi hade under Black Friday. Det är fantastiskt. Mer än vi vågat hoppas på.

Under lanseringen följde hela Bubbleroom-teamet försäljningen live. Kollektionen släpptes klockan 12.00 men de som hade signat upp sig på intresselistan tidigare blev insläppta två timmar tidigare till VIP-shopping, något som fick sajten att spåra ur. Vissa störningar gjorde så att shoppingkorgen var tom vid utcheckning och dessutom kom vissa orderbekräftelser inte fram till ett antal kunder, trots att de lyckats genomföra köpet.

Det är väldigt många som skriver till mig att det krånglar på hemsidan, att den laggar och att varukorgen är tom när ni väl kommer in och ska betala. Bubbleroom jobbar på det här, det ska förhoppningsvis vara löst snart, säger Moa Mattson på sin Instagramkanal.

Förberedde ni er för högre kundanstormning?

Vi skalade upp vår kapacitet men vi märkte snabbt att det inte var tillräckligt, så vi fick jobba för fullt med att skala upp kapaciteten ytterligare. Vi förberedde även alla interna och externa partners, men antalet besökare överträffade allas förväntningar så vi fick snabbt vida ytterligare åtgärder, säger Kristin Hars.

LÄS ÄVEN: Bubblerooms kamp mot serial returners – ”kommer få blockera”

Det här är andra gången Moa Mattsson gör en kollektion för Bubbleroom. Första gången ägde rum hösten 2019 och då tog en stor andel av produkterna tog slut redan under VIP-shoppingen.

Annons

Den här gången har vi ökat volymerna något, men det är en exklusiv limiterad kollektion som är köpt för att sälja slut och ingen påfyllning kommer att göras, säger Kristin Hars och avslutar med:

Alla order som innehåller Moa Mattssons kollektion har ett prioriterat plock och plack flöde så att produkterna ska nå våra kunderna så fort som möjligt.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!