Jollyroom rekordökar: “Har drivit extrema behov”

Växer med närmare 100 miljoner kronor.

Barn- och babybutiken Jollyroom redovisar nu en stark start på 2021. E-handlaren meddelar att man avslutade 2020 med ett rasande tempo och att utvecklingen har fortsatt under detta år.

Det är tydligt att den positiva trenden fortsätter in i 2021 och året har startat klart bättre än vad vi hade räknat med, säger Mattias Jacobsson, kommersiellt ansvarig på Jollyroom, i ett pressutskick.

Annons

Under januari och februari växte företaget med 30 procent och omsättningen ökade med närmare 100 miljoner kronor.

"Vuxit med mer än 1000 procent"

Vintervädret har samtidigt fört med sig enorma ökningar inom vissa kategorier.

Det kalla vädret som vi har sett i Norden de senaste veckorna har drivit extrema behov inom vissa kategorier – vi har bland annat sålt mer än 30 000 vinteroveraller och vuxit med mer än 1000 procent inom produktkategorin för vinterlek, säger Mattias Jacobsson.

LÄS ÄVEN: Jollyrooms nya supersiffror: ”Passerar två miljarder under 2021”

Under 2020 omsatte företaget 1,77 miljarder kronor och nu siktar man på att nå 3 miljarder under 2023.

Hela organisationen har jobbat stenhårt under lång tid för att positionera verksamheten för framtidens varuhandel, vi bygger sten för sten och jobbar metodiskt mot att nå ambitionen år 2023. Den stora övergången från fysisk till digital handel är i full gång och vi står välpositionerade för att möta den transformationen, säger Mattias Jacobsson.

Annons