Jula tar sin e-handel ut i Europa: ”Enorma möjligheter”

"Vi kan höja expansionstakten".

Jula tar sitt koncept ut på kontinenten och meddelar nu att man ska etablera sin e-handel i först Österrike och därefter Tyskland.

Expansion och utveckling är viktigt för Jula. Att etablera e-handel på den europeiska marknaden ligger helt i linje med viljan att alltid sikta högre. Vi ser en stor kommersiell potential på dessa marknader, kommenterar Julas ägare Karl-Johan Blank.

Annons

LÄS ÄVEN: Jula inleder stor internationell expansion – ”en milstolpe”

Logistiska och språkmässiga skäl ligger bakom valet av de centraleuropeiska länderna, enligt kedjan. Lanseringen i Österrike är planerad till hösten.

Vi börjar med Österrike för att bygga lösningar som sedan borgar för en effektiv utveckling av e-handel i Tyskland – där planen är att öppna e-handel under våren 2023. I Österrike är det enklare att ha kontroll. Och de erfarenheter vi gör där kan vi sedan ta med oss in i Tyskland, som är en större marknad med tuffare konkurrens, kommenterar Jonas Järrenfors.

Ska dra lärdom

Efter etableringarna i Österrike och Tyskland så ska Jula undersöka förutsättningarna för att etablera sig i fler länder på kontinenten.

Nu är det viktigt att vi skapar oss en klar bild av vad vi ska göra och hur vi ska göra det. Genom att dra lärdom av Österrike och Tyskland, kan vi höja expansionstakten och fortsätta etablera oss i fler länder. På Jula siktar vi alltid högre och det finns enorma möjligheter att nå ut med vårt erbjudande i stora delar av Europa, avslutar Jonas Järrenfors.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!